Dozen Roses Love Note

Sunday, April 22, 2012

Sepanjang Minggu Ini....

Assalamualaikum semua....

Masukkan tempahan untuk sepanjang minggu ini....
 Tempahan Isnin
 Tempahan Rabu
 Tempahan Jumaat
 Tempahan Sabtu
Tempahan Ahad

Terima kasih semua....

Monday, April 16, 2012

Friends Forever...

Assalamualaikum semua....

Pasti ramai yang sedang menjalankan tugas hari ini setelah bercuti 2 hari....Akak masukkan aktiviti akak dengan kawan2 semalam di Precint 11, Putrajaya.
 Sebenarnya menghadiri jemputan untuk sambutan hari jadi anak kawan sekolah akak Nita, tapi yang seronoknya dah jadi macam gathering untuk kami semua... cuma tak puas rasanya nak sembang2. Inilah kawan2 sekolah akak masa di Tingkatan 1 hingga 5. Kami tetap rapat walau hanya sentiasa berhubung di alam maya... 5 tahun membesar bersama2 di asrama menjadikan kami begitu rapat. Sehingga sekarang inilah tempat akak berkongsi masalah. Pasti akan ada yang sudi memberikan nasihat dan kata2 semangat. Akak berharap sangat persahabatan ini akan kekal selamanya. Rasanya kami dah macam saudara walaupun masing2 dah ada keluarga dan kerjaya masing2
 Kek Ais Krim untuk birthday girl
 Aisyah yang menyambut hari jadi ke-11
 Nampak muka Ju'a kat atas tu, sebab semasa kami bergambar tu Ju'a dah balik dengan babynya...
 Nita sedang mengagih2kan kek....
 Zaira yang dah kesejukan....
 Masak kat rumah Nita...
Talam Tokyo....permintaan Huzai...

P/s : Harap2 lepas ni boleh berkumpul lagi.... untuk ibu2 pulak... masak2 dan makan2 macam semalam...

Thursday, April 12, 2012

Yang Mampu...

Assalamualaikum semua....

Sekadar mengupdate blog yang agak lama menyepi......
Nak tulis tentang apa ye.... Ntah.... sekarang semuanya malas.
Tempahan?...
Seboleh2nya ditolak.... badan yang kurang sihat dijadikan alasan
Memang betul tak berapa sihat.... tapi kalau dulu walaupun tak berapa sihat, semangat tetap kuat, segalanya cuba disiapkan.
Memang betul semangatku yang hilang
Semangat yang hilang membuatkan aku sering goyah...
Keyakinan entah ke mana....
Yang mampu dibuat hanya mampu berdoa
Aku perlukan keluargaku untuk kembalikan semangatku
Ya Allah Ya Tuhanku
Ampuni segala dosaku..
Satukan kembali keluargaku
Hanya itu pintaku saat ini....

P/s : Sepi... rindu.... adalah lukisan perasaanku yang tak pernah siap...

Saturday, April 7, 2012

Pengalaman 3 hari

Assalamualaikum semua....

N3 hari ni tentang pengalaman 3 hari akak menghadiri kursus komputer di IPG Teknik Cheras.
 Ahli kumpulan akak selama 3 hari akak menghadiri kursus, Yap, Kak Zu, akak dan Maslina.
Seronok sebenarnya sekali sekala menghadiri kursus ni, sebab dapat kawan baru, mempelajari ilmu baru, lupa sekejap hal2 yang secara rutinnya berlaku di sekolah, tapi yang tak seronoknya.... bila balik ke sekolah,  bertimbun2 kerja nak disiapkan. Sepanjang 3 hari tu kami dibekalkan dengan ilmu wonder share dan wix.com... memang menarik dan rasanya masa 3 hari tu tak cukup....
 Yang tak disangka2 semasa berkursus akak berjumpa dengan bekas anak murid akak dulu, Mazlina... walaupun akak tak mengajar dia, tapi alhamdulillah dia masih ingat pada cikgunya ni... sedangkan semasa tahun 1998 tu akak mengajar di Pandan Jaya hanya 5 bulan lebih je dan dia ketika tu baru tingkatan 1. Terasa sangat diri ni dah tua..hihihi.. cepatnya masa berlalu...
Kalau n3 sebelum ni akak tulis tentang kesesakan yang terpaksa akak hadapi pada hari pertama, ini pulak kesesakan yang akak hadapi pada hari kedua... walaupun akak keluar lebih awal, tengok tu gelap lagi kan... tapi jalan dah sangat sesak... tapi pengalaman akak untuk hari kedua ni berbeza sebab akak tersilap masuk lorong...bagi sesiapa yang pernah melalui Highway Cheras pada sebelah pagi, pasti tahu tentang laluan kontra, tapi akak ni tak tahu... ingatkan masuk lorong tu boleh laju, rupa2nya....huhuhu... akak terbabas sampai ke KL, menggelabah cari jalan untuk berpatah balik ke Cheras, nasib baik masih sampai tepat pada waktunya... betul2 memberi pengalaman pada akak, sebab akak tak pernah memandu dalam Kuala Lumpur, tiba2 kena pusing satu KL untuk berpatah balik.

Tuesday, April 3, 2012

Tak sanggup lagi....

Assalamualaikum semua...

Malam ni terajin pulak nak mengupdate blog yang selalunya hanya diupdate seminggu sekali..
Mulai hari ini dan selama 3 hari akan dipanggil berkursus di IPG Teknik, Cheras.
Surat pangilan akak terima minggu lepas, jadi hari Ahad lepas, kebetulan suami akak balik, sempatlah pergi tinjau2 jalan, dan suami akak memang dah ingatkan, jalan ni biasanya pagi2 'jammed'. Akak ni cuma ingatkan biasa2 je.. tapi pagi tadi, bila akak melalui jalan ni... mak ai.... teruknya.. tak sanggup rasanya nak menempuh untuk 2 hari lagi.... Untuk esok, kena keluar lebih awal, walaupun tadi dah keluar lebih kurang 6.30pagi...
Gambar agak blur sebab diambil sambil memandu.. 
tapi tengoklah lampu merah sepanjang jalan di depan sana.
 Sambil2 memandu tadi terfikir2, macam manalah orang yang terpaksa melalui situasi ni setiap hari....


Monday, April 2, 2012

Secara Tiba-tiba....

Assalamualaikum semua....

Secara tiba-tiba.... macam lagu lah pulak kan... tapi lagu apa ye... akak dah tak ingat tajuknya...
Sebenarnya akak masukkan gambar2 tempahan untuk Jumaat lepas, sebab secara tiba2 je banyak pulak tempahan untuk hari tu... 
 Tempahan Fira
 Tempahan Kak Habsah untuk anaknya
 Tempahan Kak Non
 Tempahan Kak La
 Juga tempahan Kak Habsah untuk anak buahnya
Terima kasih semua... harap semuanya berpuas hati...

P/s : Kembali membina harapan...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails