Dozen Roses Love Note

Friday, August 31, 2012

Salam Merdeka

Assalamualaikum semua...

Salam merdeka daripada akak untuk semua... Pasti ada yang pergi menyaksikan perarakan mengikut negeri masing2 ye...Kalau kat Kuantan ni, diadakan di Padang MPK 1, akak dengan anak2 yang kecik ni tengok kat tv kat rumah je.... angah dengan suami akak ke Padang MPK 1.
Semua kita bangga menjadi anak Malaysia kan?.. Termasuk juga akak,bersyukur dilahirkan di bumi bertuah ini... sebuah negara yang aman makmur...
Sekadar ingin berkongsi pengalaman akak semalam. Di sekolah-sekolah untuk bulan kemerdekaan ni pasti akan diadakan sambutan mengikut sekolah masing-masing dan tidak terkecualilah di sekolah akak, dan salah satu aktiviti, pastinya pertandingan menghias kelas patriotik.... jadi hari Rabu lepas,akak masuk kelas akak, akak pun umumkan, esok kita akan hias kelas untuk bulan kemerdekaan, jadi bawalah apa-apa yang sepatutnya....
Jadi... semalam.... tak ada seorangpun anak murid akak yang bawa apa-apa... Tak apalah mungkin diorang tak ada bajet kot.... Akak pun dah sediakan serba sedikit bendera dan sebagainya... Jadi bermulalah operasi menghias kelas... sekadar buat permulaan, sebab niat akak akan disambung lagi pada minggu depan...
Tapi, apa yang membuatkan akak terkilan ialah sikap sesetengah anak murid akak ni yang langsung tidak mengendahkan apa yang dibuat kawan-kawan... Mereka ni boleh duduk dalam kumpulan masing-masing dan bersembang ,bersenda gurau dan mulalah membuat bising dan yang pastinya yang membantu akak menghias kelas semuanya terdiri daripada pelajar-pelajar bangsa kita... bukan nak masukkan isu perkauman di sini, tapi itulah hakikatnya.... 
Lepas dah siap tu, mulalah akak pun bagi syarahan sikit kat diorang... memang sukar nak terapkan semangat kebangsaan ni pada diorang... Inilah generasi yang akan memimpin negara pada tahun hadapan... Rasa-rasanya sebab itulah subjek Sejarah dijadikan subjek wajib lulus untuk peringkat SPM....

Tuesday, August 28, 2012

Samperit Comel

Assalamualaikum semua.....

Rasa-rasanya dah lama tak update blog ni.... Pertamanya virus M menyerang... keduanya lappy kesayangan akak ni masuk wad lama... baru dapat tadi..... 
Terasa pulak nak update blog malam ni... Biskut Samperit Comel ni pada mulanya akak buat untuk diagihkan pada kawan-kawan sekolah, tak ada niat apa-apa pun...Tiba-tiba esoknya....
" Akak.... buatlah jual biskut samperit semalam... anak saya suka makan....."
" Hey... mu buat jual tak kuih semalam... akau nak beli... anak aku suka makan..."
Tiba-tiba ada pulak cikgu-cikgu yang minta nak beli.... kalau ikutkan hati memang malas sangat akak nak buat.... tapi bila diingatkan anak-anak yang nak makan.... digagahkan lah jugak diri ini untuk membuatnya...

Jadi terhasillah biskut samperit comel ni... tapi taklah banyak pun akak buat... dapatlah dalam 9@10 balang... akak bawa ke sekolah 6 balang.... Jadi sesiapa yang nak resepinya bolehlah klik di SINI..

Sunday, August 19, 2012

Salam Aidil Fitri

Assalamualaikum semua...
Pasti semua sedang bergembira menyambut kedatangan Syawal pada tahun ini kan.... Akak sekeluarga tahun ini menyambut Syawal di tempat akak di Jalan Kuala Kedah....
Pada kesempatan ini, akak ingin menyusun sepuluh jari memohon ampun dan maaf seandainya dalam post post akak selama ini ada yang menyinggung perasaan mana mana pihak... Semoga kedatangan Syawal pada tahun ini membawa kebahagiaan untuk semua dan sama-samalah kita berdoa semoga dipanjangkan umur dan dapat bertemu kembali dengan Ramdhan pada tahun hadapan...
Akhir sekali, terima salam sayang daripada akak untuk semua pengunjung Antan Bertingkah

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails