Dozen Roses Love Note

Monday, October 3, 2016

Bisnes

Assalamualaikum semua...

Tengok gambar tak ada kaitan kan dengan tajuk... dah lama akak menyepi, hari ni barulah rajin nak menulis. Malas betul akak ni ye... Sebenarnya semalam ke Bukit Pelindung, konon2nya nak tengok panorama bandar Kuantan... itulah kan bak kata orang sastera hajat di hati nak peluk gunung, apakan daya tangan tak sampai. Akak tak pernah panjat Bukit Pelindung ni.. tahun lepas ada jgk sekolah buat aktiviti untuk budak2 memanjat.. tapi akak tak dapt nak ikut sekali, tapi masa tu cikgu2 naik kereta ke atas sebab katanya memang tinggi, jadi semalam bila alami sendiri memang tak daya akak, dah tak da stamina dah. kena sedar diri dah tua. Suami akak cakap tahap ketinggian akan panjat tu hanya suku perjalanan je.. mak ai... nanti kena suruh sekolah buat aktiviti lagilah boleh akak join naik ke puncak dengan kereta... hihi...

Macam tu jugaklah dengan aktiviti memasak akak, dah tak ada kudrat sangat nak melayan tempahan. Sekarang ni terima pun sikit2 je.. seronok tengok kawan2 berniaga, namun apakan daya, memasak untuk makan anak2 pun dah letih. Sekarang ni seronok tengok adik2 aktif berniaga online.. katanya santai2 sambil berbaring... best kan?.. online kat fb je tapi masyuk... alhamdulillah.. tapi setakat ni tak tergerak pulak hati nak berniaga gitu.. kita tumpang seronok je lah tengok adik2 berjaya mencapai target yang dihajati.. teringat dulu2 ada jugak sampai tak tidur malam menyiapkan tempahan, kuat betul masa tu.. cukup bertenaga.. tapi sekarang, lebih suka nak lepak2 layan anak2 bulus. 

Oklah ye.. tak tau dah nak tulis panjang2 hajat di hati nak kacau inti creampuff  untuk minum petang, nanti akak update kat instagram akak je lah, itu je media sosial akak yang aktif sekarang..



P/S : IG akak - yumyadiza

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails