Dozen Roses Love Note

Wednesday, January 29, 2014

Rindu.....

Assalamualaikum semua....

Rindunya nak menaip di sini... Sekian lama blog ini menyepi..... hampir 4 bulan... sebabnya seperti biasa... tak perlu nak menyalahkan kerja yang bertimbun-timbun... yang pastinya tentulah MALAS... jadi.. tak perlu nak membangau menyalahkan perkara lain, padahal diri sendiri yang salah.... pucuk pangkalnya diri sendiri...
Tiba-tiba... ketika BW ke blog tertentu untuk mencari pantun dan pepatah... terasa rindu pulak nak update blog ni yang dah lama terpadam daripada rutin seharian... Terasa teringin nak menaip... tapi rasanya mungkin n3 selepas ini bukan tentang masak memasak lagi... sebab apa yang dimasakkan dah dimasukkan ke page fb akak... mungkin kalau ada resepi-resepi yang nak dimasukkan jer barulah dimasukkan di sini.
Aktiviti memasak? Awal-awal tahun ni memang aktiviti memasak akak agak berkurang... sebabnya akak yang agak keberatan untuk menerima tempahan... biarlah segala kecelaruan yang berlaku pada awal tahun ni berkurangan dulu, barulah akak bersedia untuk menerima tempahan... bukanlah merajuk... tapi banyak sangat insiden yang berlaku awal2 tahun ni yang pada awalnya menyebabkan kecelaruan fikiran... terasa diri seperti melukut apabila terpaksa menumpang di sekolah orang, ditambah lagi dengan karenah pihak pengurusan yang pada awalnya menyebabkan jiwa agak kacau... tapi... Alhamdulillah.... setelah dipujuk hati untuk reda atas segala ketentuanNya... akak jadi semakin tenang... bibir dah boleh mengukir senyum... itulah hikmahnya... segala ujian yang berlaku menjadikan kita semakin dekat denganNya seandainya itu yang kita mahu.
Akak sedar, tak perlu nak membebankan fikiran dengan cara memprotes kerana akhirnya kita sendiri yang tertekan... tak tahu sama ada betul ataupun tidak pada pendapat akak... Seandainya kita reda atas segala ketentuanNya, kita akan menjadi umatNya yang paling bahagia dan tenang. Alhamdulillah, suami pun jenis yang tak suka merumitkan keadaan.. sentiasa memberi nasihat supaya jangan merungut bila ada masalah tidak menyiram minyak pada api yang sedang membakar...
Sejak cuti akhir tahun yang lepas, akak kembali berminat dengan hobi lama... hehehe...gila membaca novel... tambah2 pulak sekarang ni banyak pula drama-drama di tv yang diadaptasikan daripada novel-novel di pasaran... jadi masa yang terluang, walaupun sedikit akan dipenuhi dengan hobi ini lah... seingat akak, dulu akak rajin membeli novel ni masa along baru berumur 3 bulan.... masa tu along ditinggalkan di Alor Setar... setiap minggu akak akan balik ke Alor Setar dan pada setiap minggu itulah akak akan membeli novel untuk dibaca di Puduraya.... tapi bayangkanlah Puduraya pada ketika itu... kalau sekarang... mesti selesa kan... itu kenangan lebih kurang 17 tahun dulu dan esok... along akan menyambut hari lahirnya yang ke-17. Jadi sekarang... novel-novel yang ada dah boleh dibuat library....

P/S : Untuk along... selamat ulang tahun sayang.... ibu doakan along menginjak usia remaja menjadi anak yang bertanggungjawab... menjadi abang yang boleh dijadikan contoh... ibu doakan along membesar berjaya di dunia dan akhirat... kasih sayang dan doa ibu dan abah akan sentiasa mengiringi setiap jejak langkah along... semoga along berjaya dengan cemerlang dalam SPM yang akan diduduki pada tahun ini...Insya-Allah

3 comments:

  1. Salam Kak Yus...selamat kembali!...Semog akak bykkan bersabar..tabah menghadapi ujian.
    Happy Besday utk Along jg...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alhamdulillah Atie... akak dah tenang sekarang... kalau ikutkan fizikal mmg letih memanjat tangga... kalau dicampur darab bahagi... ada hari yang akak terpaksa panjat tangga setinggi 12 tingkat... nak tercabut rasanya lutut... tp... asal jiwa tenang... masih blh tersenyum...

      Delete
    2. Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,jangan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohan dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












      Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,janan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohon dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI

      Delete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails