Dozen Roses Love Note

Tuesday, November 29, 2011

Keliru.... Kesian anak ibu...

Assalamualaikum semua....
Pasti semua sedang sibuk memasak ni.... Tergerak hati nak buat n3 ni, bila dok menengok keletah anak bongsu akak, Awan ni...
Tiba2 jer, bangun pagi tadi dia tanya..."ibu, bila abah nak habis kerje?"
Sponton pulak akak jawab...." kerja abah, tak habis "
Akak tahu sebenarnya dia keliru... dulu sebelum suami akak bertukar ke Kuantan, suami akak memang selalu jugak outstation, tapi bila dua tiga hari outstation, mesti abah dia balik rumah... main2 dengan dia.... tapi sekarang dia jumpa abah dia hujung minggu jer, bila hari Ahad jer atau bila abah dia nak balik ke Kuantan dia akan tanya..."abah nak pergi mana?"
Abah pun jawab..."nak pergi kerje". Bila hujung minggu je baru jumpa balik, mungkin dia terasa lama kot, baru boleh jumpa abah, dah tu sekejap pulak tu....
Kesian dia...nak buat cam mana kan... nak bagi harapan, tahun depan kita pindah Kuantan duduk dengan abah pun... masih belum pasti... yang pasti akak perlu bersabar dan berdoa jer lah kan... InsyaAllah...

20 comments:

  1. Salam kak,
    kesian anak kak. suami kak transfer ke mana? Moga kak sentiasa tabah.

    ReplyDelete
  2. Assalamualaikum akak...
    ciannya kat anak akak... rupanya suami akak kerja kat tempat lain yer.. moga akak sentiasa sabar n tabah yer akak.. InsyaAllah diana doakan moga akak sekeluarga dapat tinggal bersama secepat mungkin...

    ReplyDelete
  3. Salam Indah.. suami akak kena tukar ke kuantan... permohonan tukar akak yang tak diluluskan lagi... doa-doakan ye rayuan akak diterima...

    ReplyDelete
  4. Diana... terima kasih.. doa-doakan ye..

    ReplyDelete
  5. InsyaAllah...
    Moga proses rayuan pertukaran diluluskan..Amin..

    ReplyDelete
  6. kasihan dan simpati dengan nasib kak anak beranak..
    ayu sangat memahami hati anak2 kak..
    maklumlah..
    dengan ayu yang sentiasa sibuk menguruskan kedai...

    moga suami kak dapat berpindah cepat2..amin

    ReplyDelete
  7. kesiannya dia..
    adeyh2

    harap dapat pindah!
    amin!

    ReplyDelete
  8. Semoga dapat bersatu dgn suami dlm satu bumbung ya.Bkn apa maybe anak2 rindu ngan ayahnya yg dulu sentiasa ada di sisi...

    ReplyDelete
  9. moga akak cepat dapat transfer ke kuantan.. insyaAllah.. mmg sedih bila duk jauh2 kan.

    ReplyDelete
  10. Pn Kartini.... terima kasih atas doa...

    ReplyDelete
  11. Ayu... terima kasih... sebenarnya akak yang minta tukar ke Kuantan...

    ReplyDelete
  12. Lelaki ini... terima kasih atas doa...

    ReplyDelete
  13. Salam Atie.... terima kasih atas doa... memang akak tahu anak2 rindu pada abahnya...

    ReplyDelete
  14. Salam Tun... terima kasih atas doa...insyaAllah..

    ReplyDelete
  15. kesiannya dia...semoga dia akan memahami dan segala yg dirancang akan dipermudahkan Allah nanti kak:)

    ReplyDelete
  16. Salam Antan.. bersabar ya.. Insyaallah ani doakan dipermudah kan segala urusan antan sekeluarga..

    ReplyDelete
  17. kesiannya..dia rindukan ayahnya tu...semoga kak yus cepat2 dapat pindah berdekatan dgn suami insyaAllah..mieza doakan utk kak yus!

    ReplyDelete
  18. Salam Nieza.. terima kasih ye atas doa... harap2 dia akan memahami..

    ReplyDelete
  19. Salam Ani... terima kasih kerana mendoakan...

    ReplyDelete
  20. Salam Mieza.. terima kasih sebab mendoakan akak...

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails