Dozen Roses Love Note

Friday, October 24, 2014

Salam Maal Hijrah

Assalamualaikm semua....

1 2 3 4 5 6 7 8... erk....8.... ye 8 bulan blog ni ditinggalkan sepi. Apalah yang jadi kat dalam ni ye... Tiba-tiba je semalam rasa teringin nak update... tapi hari ni baru hajat terlaksana. 8 bulan... kalau mengandung dah nak bersalin pun... kalau baby dah merangkak dah kan... itulah dia tahap kemalasannya... apa nak dikata.

Sepanjang 8 bulan pelbagai peristiwa dah terjadi... kita pun dah hampir sampai ke penghujung tahun... anak-anak murid akak yang Tingkatan 3 nya dah selamat menduduki PT3... cuma kertas jawapannya aja yang belum selamat disemak...masih ada lagi tu... yang tingkatan limanya... terus menghitung hari... berapa hari lagi ek?...9 hari... mak ai... itu maknanya along pun lagi 9 hari nak menduduki SPM... mulalah ibunya yang tak senang duduk... September hari tu Ateh ambik UPSR... dah macam2 cerita pulak UPSR tahun ni... dah rezeki Ateh gitu ye... terima je lah..

Aktiviti masak memasak? macam angin sepoi2 bahasa gitu.. tak lah macam dulu... nak kata tak ada langsung tu, kadang-kadang ada lah jugak...cuma kadang-kadang tu yang tak dayanya call pukul 3 nak ambik pukul 7... minta maaflah ye... kudrat akak ni bukanlah sepantas kilat... macam angin sepoi-sepoi bahasa jugak... kena slow and steady... dah tua-tua ni dah tak fokus sangat... kalau kalut-kalut nanti karang kuih-kuihnya ke laut.. ada yang 100gm disukat 200gm nantinya...

Diam tak diam bulan Jun hari tu dah 2 tahun akak tinggal kat Kuantan ni... dah masuk bulan Oktober ni pulak maknanya dah 3 tahun suami akak bertukar ke Kuantan... tak tau lah kali ni berapa lama pulak kami kat sini... cuma harap2nya biarlah lama sikit... sempatlah nak bernafas kat sini... 19hb Oktober baru-baru ni genap 3 tahun mak mertua akak tinggalkan kami, semoga rohnya tenang di sana. Rasa macam baru je lagi... tiba-tiba teringat mak kat Kedah.. semoga mak sihat-sihat ye.. Kedah.. tunggulah insya-Allah bulan 12 nanti kami balik kot... Kedah... malam ni Kedah lawan Pahang kat Stadium Darul Makmur... Helang nak lawan Gajah... sapa nak menang? Tak kisah lah kan sapa-sapapun menang... hasrat hati memanglah nak Kedah menang... tapi kalau Pahang menang pun nak kata apa.. dah Pahang Juara Piala Malaysia tahun lepas kan.. lagipun dah dekat 20 tahun sebilik dengan orang Pahang... hehe... kalaupun Pahang menang... tapi Kedah tetap hebat bagi akak sebab Kedah kan pasukan dari Liga Malaysia je dulu... tapi dah sampai ke semi final... apa-apapun sebelum jantung akak penat macam orang berlari 200m, malam nanti akak akan sibukkan diri dengan tempahan seri muka dan mungkin sibukkan diri dengan kertas jawapan PT3.. .. kalau akak tengok nanti, macam akak pulak yang dok kejar bola...

Sebenarnya mood akak sekarang ni bagai menanti buah yang tak gugur... jadi mood pun down je... dok tunggu bilalah nak dapat kunci rumah yang kami beli 2 tahun lepas.... janjinya bulan Oktober... ini dah nak masuk November dah... kalau boleh tahun depan naklah duduk rumah sendiri... kat rumah sewa ni banyak barang-barang akak yang tak keluar kotak sebab tak de ruang nak letak. Tengok member-member dok tayang roti sarang lebah lah, roti piza lah... teringin jgk nak buat... tapi BM nya ntah kat kotak mana-mana... dah bersusun-susun... sekarang dok pujuk hati.. mungkin ada lah hikmahnya kunci tu lambat... kita manusia hanya merancang kan... tapi perancangan Allah lebih sempurna... Dia yang lebih tahu apa yang baik buat hambanya...

Akak ni kalau jawab karangan PT3 dah terpesong dah ni.. dah lari tajuk... tajuk Salam Maal Hijrah...hehe... jadi di kesempatan ini akak nak mengucapkan Salam Maal Hijrah untuk semua.. maafkan segala kesalahan akak... semoga kita semua dapat berhijrah ke kehidupan yang lebih baik dan yang pastinya kita lebih dekat kepadaNya...
Insya-Allah bila rajin akak update lagi ye..... Assalamualaikum...

3 comments:

  1. Replies
    1. Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,jangan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohan dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












      Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,janan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohon dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI

      Delete
  2. Perkenalkan, saya dari tim kumpulbagi. Saya ingin tau, apakah kiranya anda berencana untuk mengoleksi files menggunakan hosting yang baru?
    Jika ya, silahkan kunjungi website ini www.kumpulbagi.com untuk info selengkapnya.

    Di sana anda bisa dengan bebas share dan mendowload foto-foto keluarga dan trip, music, video, resepi dalam jumlah dan waktu yang tidak terbatas, setelah registrasi terlebih dahulu. Gratis :)

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails