Dozen Roses Love Note

Friday, August 31, 2012

Salam Merdeka

Assalamualaikum semua...

Salam merdeka daripada akak untuk semua... Pasti ada yang pergi menyaksikan perarakan mengikut negeri masing2 ye...Kalau kat Kuantan ni, diadakan di Padang MPK 1, akak dengan anak2 yang kecik ni tengok kat tv kat rumah je.... angah dengan suami akak ke Padang MPK 1.
Semua kita bangga menjadi anak Malaysia kan?.. Termasuk juga akak,bersyukur dilahirkan di bumi bertuah ini... sebuah negara yang aman makmur...
Sekadar ingin berkongsi pengalaman akak semalam. Di sekolah-sekolah untuk bulan kemerdekaan ni pasti akan diadakan sambutan mengikut sekolah masing-masing dan tidak terkecualilah di sekolah akak, dan salah satu aktiviti, pastinya pertandingan menghias kelas patriotik.... jadi hari Rabu lepas,akak masuk kelas akak, akak pun umumkan, esok kita akan hias kelas untuk bulan kemerdekaan, jadi bawalah apa-apa yang sepatutnya....
Jadi... semalam.... tak ada seorangpun anak murid akak yang bawa apa-apa... Tak apalah mungkin diorang tak ada bajet kot.... Akak pun dah sediakan serba sedikit bendera dan sebagainya... Jadi bermulalah operasi menghias kelas... sekadar buat permulaan, sebab niat akak akan disambung lagi pada minggu depan...
Tapi, apa yang membuatkan akak terkilan ialah sikap sesetengah anak murid akak ni yang langsung tidak mengendahkan apa yang dibuat kawan-kawan... Mereka ni boleh duduk dalam kumpulan masing-masing dan bersembang ,bersenda gurau dan mulalah membuat bising dan yang pastinya yang membantu akak menghias kelas semuanya terdiri daripada pelajar-pelajar bangsa kita... bukan nak masukkan isu perkauman di sini, tapi itulah hakikatnya.... 
Lepas dah siap tu, mulalah akak pun bagi syarahan sikit kat diorang... memang sukar nak terapkan semangat kebangsaan ni pada diorang... Inilah generasi yang akan memimpin negara pada tahun hadapan... Rasa-rasanya sebab itulah subjek Sejarah dijadikan subjek wajib lulus untuk peringkat SPM....

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails