Dozen Roses Love Note

Monday, December 17, 2012

Pancake

Assalamualaikum semua....

Hari masukkan tentang pancake yang akak buat untuk sarapan 3 hari lepas kot.
Dah lama teringin nak buat pancake, jadi google2 jugak dan resepinya semua lebih kurang jer.Jadi buat jelah cara yang paling mudah...
Awan mula2 tengok macam pelik jer sebab biasanya diorang makan lempeng... tapi pagi tu ibu dia nak jadi omputih sikit... jadilah pancake...
Jom layan resepi..

Bahan-bahannya:
  • 3 sudu butter yang dicairkan
  • 1 cawan tepung
  • 1 biji telur
  • 1 cawan susu - akak pakai susu full cream
  • 1 sudu teh baking powder


Cara-caranya
  • Akak masukkan semuanya dalam blender dan blender sekejap.
  • Panaskan non stick pan dan masakkan sehingga garing...


1 comment:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails