Dozen Roses Love Note

Sunday, June 9, 2013

Balik Kampung

Assalamualaikum semua...

Buat apa ye petang2 ni.... tiba2 terajin pulak menagadap lap top ni... Sebenarnya sedih... cuti sekolah dah habis... esok dah start kerja...huhuhu... along pun dah balik ke asrama.
Balik kampung ni awal cuti hari tu... balik kampung kali ni sempat akak bawa anak-anak ke Muzium Padi kat Gunung Keriang kat Kedah... tempat Kak Ilah JY tu... ( jangan marah ye Kak Ilah )
Ni gambar kat dalam muzium tu...
Akak pun pertama kali sebenarnya ke Muzium Padi ni, walaupun dah lama wujudnya muzium tu...
Bila masuk ke bahagian lukisan yang berputar tu MasyaAllah... kagumnya... cantiknya lukisan kat dalam tu..Kagum betul akak dengan pelukis yang melukis untuk muzium tu...
Seolah-olah gambaran sebenar...

Ini anak buah akak bergambar
Teruja betul akak tengok lesung2 kat bahagian bawah muzium..
Lagi....
ada antan kat situ...
Antan tak bertingkah lah.....

3 comments:

  1. Salam kak Yus,atie kerap gak g Kedah top lom berkesempatan nk g Muzium padi,InsyaAllah sampai la satu hari nanti :)

    ReplyDelete
  2. Akak pun first time pergi.. kagum sangat.. pergi lah..

    ReplyDelete
  3. Wah sampai juga ya Kwsn Sekolah sekolah kak tu..kampung Jak Pantai Johor, Tp Sekolah Kat Gunong Keriang...tak Marah Aih.. Dah tmpt Kak..byk tau kenangan.. Mmg cantik Muzium Padi tu. Kalau kg tradisional Sebelah Tu Dibuka Utk umum Lg best..

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails