Dozen Roses Love Note

Saturday, July 24, 2010

Roti Jala a.k.a roti kirai

Cik Antan rasa mesti semua tahu apa benda ni kan...Haa... ni kan corong roti jala atau ada yang panggil roti kirai dan seingat cik antan kecik-kecik dulu family cik antan panggil roti sorai. Corong ni memang dah biasa dengan semua orang, tapi tidak dengan cik antan...sebab cik antan belajar buat roti jala menggunakan plastik.
Pelik kan...tapi itulah kenyataannya. Memang arwah nenek cik antan buat roti jala menggunakan plastik. Alah...plastik bungkus beras tu...digulung buat macam corong jual kacang tu....unik kan..Jadi, bila nak pakai corong ni cik antan memang tak pandai, tapi niat di hati nak mencuba, jadi cik antan belilah...bila ada kelapangan nanti boleh lah cik antan mencuba.

1 comment:

  1. Cik Antan..dekat mana boleh beli corong roti jala ni?

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails