Dozen Roses Love Note

Friday, January 6, 2012

Kalau Boleh...

Assalamualaikum semua....

Lama tak update blog... tak ada mood langsung...

Kalau boleh.... tak nak sedih2....
Kalau boleh..... nak kuatkan semangat
Kalau boleh..... nak senyum je sepanjang masa.....

Tapi....

Bila tengok bantal teringat dia.... dia suka berebut dengan Ateh...
Bila tengok pisang teringat dia.... ada 3 biji pisang tanduk yang tak sempat digoreng untuk dia...
Bila tengok nasi goreng teringat dia.... dia suka sangat makan nasi goreng..
Bila tengok bola teringat dia.... dia suka jadi keeper bila main bola... suka hempas2 badan...
Dia ada di mana-mana.....

Ibu rindu nak peluk Awan....
Ibu rindu bau masam Awan bila bangun tidur....

Cuba pujuk hati fikirkan yang positif...
Cuba nak keluarkan aura positif... macam Dr Muhaya cakap dalam ceramahnya..
Supaya sekeliling menjadi positif....
Cuba bayangkan yang positif.... supaya kehidupan menjadi positif...

Tapi...

Bila wajahnya melintasi ruang mata...
Bila suaranya terngiang-ngiang di telinga...
Pandangan ini pasti akan kabur seketika.....

Dan

Mengalirlah.......

6 comments:

  1. salam kak..nape sdih2 ni? cuba story sket..huhu

    ReplyDelete
  2. Anna, akak kt Kajang, diorang bdua ni dh ikut abahnya ke Kuantan.

    ReplyDelete
  3. salam yusa..waduh mmg sedih kan kalu berjauhan ngan anak2..adoyai! hrp korang dpt ketemu kembali secepat mungkin..insyaallah! selamat thn baru ye yusa!

    ReplyDelete
  4. Terima kasih Kak Ina... Selamat Tahun Baru...

    ReplyDelete
  5. salam kenal kak.....

    sedihnye bila baca.....sy doakan akak cepat dpt tukar ke kuantan..... mmg sedih bila anak2 duduk berjauhan dgn kita.... tabahkan hati kak..... insyallah ada cahaya disebaliknyer.... amin...

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails