Dozen Roses Love Note

Tuesday, September 4, 2012

Puding Jagung

Assalamualaikum semua...

Semalam akak masak Puding Jagung ni... dah lama tak makan dan dah lama janji dengan kawan-kawan kat sekolah... jadi, semalam baru terlaksana...Terima kasih kepada Kak Munirah yang nak berkongsi resepi puding ni dengan cikgu-cikgu kat Jalan Bukit...
Bagi yang nak mencuba...


  • 1 kotak ( 1 liter ) susu UHT
  • 1 kotak ( 200 @ 250 ml ) whipping cream
  • 1 tin jagung ( cream style )
  • 1 cawan tepung kastard
  • 8 sudu besar gula pasir
Campurkan semua bahan, kacau rata dan kacau di atas api sederhana hingga mendidih dan masak.
Tuang ke dalam acuan... ( puding ni lembik ye... tak boleh dipotong )

3 comments:

  1. puding ni guna whipping krim ye, mst lagi lemak kan...tgk bhn2 pun dah tau sedap...

    ReplyDelete
  2. Liza... cubalah... anak2 mesti suka...

    ReplyDelete
  3. salam kak..atie pon dah lama xmemuding.Sedapnya klu lembik2 gitu...mkn ngan sudu jer :)

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails