Dozen Roses Love Note

Sunday, October 9, 2011

Rutin Baru Bermula

Assalamualaikum semua

Mulai saat ini rutin baru akak dah bermula, suami akak baru je bertolak ke Kuantan... Esok dah mula bertugas kat sana... maknanya semua hal anak-anak di sini terpaksa akak yang uruskan. Jadi weekend wife je lah nampak gayanya.... Sebenarnya bukan tak biasa, cuma sementara nak membiasakan tu mungkin terasa sikit. Dulupun masa dia bertukar ke sini dari Kuantan, 5 bulan akak uruskan anak-anak kat sana.. memanglah terasa juga penatnya sebab terpaksa uruskan anak-anak pagi-pagi sorang-sorang. Semoga anak-anak semua sihat bila abahnya tiada di sini. Doakan ye, permohonan pertukaran akak ke Pahang tahun depan diluluskan. Entah berapa tahun le pulak nak berkelana di Kuantan, dulu dah 3 tahun setengah... Tapi bila difikirkan penat jugak berpindah randah ni.... tapi apakan daya... dah itu tuntutan tugas suami... namun ada baiknya sebab dapat menambahkan kenalan. Tapi bila difikirkan fasa nak menyesuaikan diri tu... memanglah agak menyedihkan, sebab di sini kita dah tahu kawan yang boleh ketawa dan menangis bersama-sama... Hal anak-anak pulak banyak yang perlu diuruskan... sekolah mana yang sesuai... kalau dulu sekolah rendah je... sekarang dah ada yang sekolah rendah.. ada sekolah menengah... ada yang nak masuk darjah satu... ada yang nak masuk tadika.... mak ai... banyaknya yang perlu diurus dan difikirkan. Tak perlulah fikirkan semua tu lagi... yang penting sekarang ada perkara yang lebih penting perlu akak uruskan untuk hari Sabtu nanti... doakan semunya berjalan lancar ye... Lepas majlis ni nanti barulah tenang sikit hati akak nak fikirkan semuanya..

2 comments:

  1. salam kak yus, ya semoga kak yus tenang dan dapat menguruskan semuanya dengan baik dan lancar.. :)

    salam kenal kak yus ya

    faiz

    ReplyDelete
  2. Terima kasih Faiz.... salam perkenalan...

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails