Dozen Roses Love Note

Sunday, June 20, 2010

Balik Kampung.....Mentakab

Pada 12 Jun lepas, iaitu pada hari jadi suami cik antan, kami balik kampung..ke Mentakab, bersama-sama adik ipar cik antan dari Kelang. Walaupun kami balik hanya 2 hari je, macam2 jgk aktiviti yang dibuat. Tak apalah, walaupun 2 hari je tapi cukuplah untuk menggembirakan ibu mertua cik antan yang nak sangat berjumpa dengan cucu-cucunya....depan brownies yang dibuat untuk birthday suami cik antan...masing-masing tak sabar nak makan tu... 3 orang yang sebelah kiri tu anak buah cik antan...
malam tu kami makan ikan talapia bakar yang disalut dengan tempoyak.....sedap....
ni pulak ikan keli...suami cik antanlah yang menyiangnya, melompat-lompat ikan-ikan tu...
tau apa ni???....haa..ni lah telur ikan keli, adik ipar cik antan nak bakar....
ni pulak abang ipar cik antan, tengah siap-siapkan api....nak bakar ikan yang dipancingnya tadi...tapi malangnya hujan...jadi bakar kat dalam rumah je lah....ikan-ikan tu dipancing di kolam rumah kakak ipar cik antan....bab bakar membakar ni cik antan memang respek pada abang ipar cik antan ni...dia memang rajin...kalau semua berkumpul petang raya...meriah...tapi tahun ni giliran cik antan balik beraya di Alor Setar.....:)

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails