Dozen Roses Love Note

Monday, November 29, 2010

MAHA 2010

Semalam 28 November, berbunga-bunga hati cik antan sebab hubby cik antan bersetuju nak bawa cik antan ke MAHA. Mana taknya dah banyak kali MAHA berlangsung, inilah kali pertama cik antan dapat menjejakkan kaki. Banyak jugak gambar yang cik antan sempat snap, tapi tak semua yang dapat diupload kat sini...lambat sangat...
Gambar pertama yang cik antan snap ialah gambar pokok bonsai ni...cantikkan??tapi harganya kalau dapat diamati..gambar dia tak terupload pulak...RM2500...terkedu cik antan, menjerit dalam hati jelah... kalau menjerit kat situ histeria pulak...tengah2 orang ramai tu.....
Bunga2 orkid yang berkembang mekar semekar hati cik antan yang berbunga2 riang...
Terpegun cik antan tengok cili2 yang bergayut-gayut ni, napalah cili yang cik antan tanam tak selebat dan sebesar ni...haip silap..cili2 yang hubby cik antan tanam...hubby cik antan beli baja kat bawah tu, nak mencuba....kita tgk nanti...

Pokok2 bunga merah kuning kat atas ni memang cik antan dengan hubby minat sangat, tapi sebab jauh nak gendong..terpaksalah dilupakan hasrat tu...huhuhu

hiasan daripada sayur-sayuran....
tengok lada2 tu....

terung pun cantik....

lada benggala merah....cantiknya....
banyaknya bendi... hubby cik antan suka tu...
tomato dalam pasu, bergayut2 buahnya...
nangka Mastura....kalau tanam ni sekali berbuah satu taman boleh makan....


gambar2 kat atas tu gambar landskap pokok2 herba yang penganjur buat...teringin rasa nak buat kat rumah...tapi alasannya tak de masa...orang lain cukup pun masa...itulah malas namanya...
buah apa ni....mesti ramai yang tak tahu....buah nipah...

hasil pertandingan antara sekolah....
buah asam kelubi....kecik2 dulu cik anta suka makan jeruk kelubi ni... sedapnya... sekarang bukan tak suka... tapi tak elok untuk kesihatan....


3 gambar kat atas ni hasil pertandingan daripada bahan2 terbuang... cantik sangat...kelebihan anugerah Allah
Sapa tu...terkujat sekejap cik antan bila lalu depan booth Hiraq, pengasasnya Raja Mazian pun ada...cik antan ambil gambar dari jauh je lah....tak kan nak ambik gambar berdua pulak kan, dia pun tengah sibuk layan customer tu... kalau ambik gambar berdua macam langit dengan bumi pulak nanti..ye lah Raja Mazian ni kecik molek, cantik orangnya...cik antan....apa lagi dah macam lesung batu....cik antanlah namanya....
Ni dah nak balik ni...bunga2 dalam hati semua dah layu...dah penat...saja cik antan ambik gambar ni nak tunjukkan betapa ramainya manusia kat MAHA ni... bila malam tengok kat Buletin Utama 1.5 juta pengunjung...mak ai....TPM pun datang dengan isterinya tapi cik antan nampak keretanya saja.....Sebenarnya masih banyak lagi tempat yang tak kami kunjungi tapi kudrat dah tak mengizinkan.... teringin nak pergi lagi sekali tapi aci potong kuku hubby cik antan mesti dah tak nak....tengoklah 2 tahun lagi kalau diizinkan Allah dan umur panjang....

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails