Dozen Roses Love Note

Monday, November 29, 2010

Roti Poket, Begedil Kentang dan Bihun Sup

Masa di MAHA semalam hubby cik antan ada jugak membeli roti Arab ni untuk dibawa balik. Jadi pagi tadi cik antan teringat pulak n3 kak gerau tentang roti poket jadi cuba2lah buat. Pakai inti sardin. roti Arab, satu paket ada 5 buku

yang siap di potong dan dibelah ditengahnya...

Ini pulak yang siap digoreng, tak berapa cantik jadinya sebab roti Arab ni lembut berbanding roti burger. Haa...bukan salah cik antan tau salah roti..(padahal cik antan yang tak pandai memasaknya...)
Macam poket doraemon kan....risau jugak takut anak2 tak nak makan. Rupanya liciiiinnnn. Tiba2 Ateh cakap..."ibu...esok buat lagi ye..."
Hah....apa tandanya tu mestilah sedap....
Resepinya macam biasa je...
1 tin sardin
1 labu bawang besar
2 ulas bawang putih
Asam keping
Cili padi@ cili hidup
Ikan tu penyek2 kan masak macam buat untuk sanwich. Masak sampai kering. Masukkan dalm roti yang dah dibelah tu. Kak Gerau sapu mayonis tapi cik antan takde mayonis, celup telur terus goreng je....

Sebelah petangnya cik antan masak sup dan begedil kentang ni sebab hubby cik antan teringin nak makan bihun sup. Akhirnya terlaksana jugak impian cik antan nak buat begedil ni..
Resepi Begedil Kentang
6 biji kentang
1 labu bawang besar
2 ulas bawang putih
segenggam bawang goreng
3 batang daun sup
sebiji telur
garam secukupnya



1. Kentang dikupas, dibelah 6 dan digoreng.
2. Toskan dan dipenyek2kan dengan sudu.
3. Bawang besar dan bawang putih diblender dan campurkan dalam kentang.
4. Campurkan garam, bawang goreng dan daun sup yang dihiris nipis.
5. Gaul sebati, bulat2kan, celupkan ke dalam telur dan goreng.






No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails