Dozen Roses Love Note

Wednesday, November 24, 2010

Kuih Sagu

Akhirnya inilah saja yang mampu cik antan buat untuk anak2 makan petang ni. Kuih sagu...kuih kegemaran cik antan sejak remaja dulu. Terkenang semasa dulu2, selalu nak cuba2 buat tapi tak pandai sebab tak de sukatan yang sebetulnya... Ye lah dulu mana ada kemudahan macam sekarang. Sekarang nak masak apa2 godak je kat internet kan....
nak resepinya????
Resepi Kuih Sagu

Bahan2nya

1. 1 cawan sagu
2. 2 cawan air
3. 3/4 cawan gula
4. sedikit pewarna (ikut suka warna apa)
5. kelapa parut dan garam

Cara2nya

1. Basuh sagu dan toskan
2. Masukkan gula dan air serta pewarna
3. Kacau hingga jernih
4. Tuang dalam loyang dan sejukkan
5. Dah sejuk potong gaul dalam kelapa parut yang dah digaul sedikit garam

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails