Dozen Roses Love Note

Tuesday, March 1, 2011

Qasidah

Assalamualaikum semua...

Tiba2 petang tadi terasa teringin pulak nak makan qasidah. Masa kecik2 dulu mak kak antan selalu jugak buat terutamanya dalam bulan puasa. Jadi tadi cuba2lah buat, tak tahulah betul ke tak. Tapi dapatlah menghilangkan rasa teringin tu....
 Kak antan nak bagi resepi yang betul2 susah sikit sebab tadi main bancuh je....
comot je kan... kalau sesiapa nak cuba, kak antan bancuh tepung gandum dengan air, kemudian tapis dalam periuk, masukkan gula dan pewarna kuning. Kacau atas api sederhana hingga masak dan berkilat. Tuang dalam bekas dan taburkan bawang goreng di atasnya... kalau resepi ni ada salahnya..sesiapa yang tahu, betulkanlah ye....

2 comments:

  1. Betoi lah tu...Kak Antan. Mak akak norli selalu buat masa kami kecik2 dulu..especially masa bulan Puasa.Buat dia memang x dak sukat2..ikut naluri..Last sekali amik minyak sapi goreng dgn bawang hingga garing...then tuang atas tepung Qasidah...ehmmm sedap sgt...!!!

    ReplyDelete
  2. mmmm...sedap nyer...nk wat tp takut xjdi sbb xde sukatan...sgt suka mkn Qasidah.....:)

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails