Dozen Roses Love Note

Monday, April 18, 2011

Dulce de Leche

Assalamualaikum semua....

Lagi n3 sebelum tidur malam ni...petang tadi akak cuba2 buat dulce de leche ikut cara Maz Ilham Dapur...guna pressure cooker.
Ini rupa susu pekat yang akak guna..
Inilah rupa dulche de leche yang dibuka tinnya....macam pekat jer kan... tak apalah oklah tu kot. Kira jadilah kan...apa2 yang akan jadi dengan ddl ni belum diketahui lagi...kita simpan dulu ye...

Cara2 membuatnya
Susu tu dibuang kertas pembalutnya dan direbus di dalam pressure cooker selama 1 jam 25 min macam yang Maz buat...air dalam pressure cooker biarlah hapus tin susu yang dibaringkan ye....

# Sebenarnya masa merebus tu risau jugak kak antan...takut melotup yo....kalau melotup tak taulah apa jadi dengan akak....

2 comments:

  1. as salam...err nk tnya cm mna rsanya ek DDL tu?cuz mine wrna dia muda..rsa cm inti choclairs..akak pnya mcm ganache..nmpk cm best giler..nti nk try rebus la pulak..hari tu masak dlm oven jer..:)

    ReplyDelete
  2. Sama je kot rasanya...macam inti choclairs jugak, cuma dia keras sikit...

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails