Dozen Roses Love Note

Thursday, April 7, 2011

Kek Coklat Kukus dan Asam Pedas Ikan Keli

Assalamualaikum semua.....

Cuba jugak masukkan n3 semalam, kek coklat kukus yang ditempah oleh Azmar dan...
 Asam Pedas Ikan Keli
Untuk asam pedas ni kak antan masak ikut-ikut suka  je, campur apa2 yang patut.

Mula2 kak antan blender cili kering, bawang besar, bawang putih, halia, sedikit belacan dan sedikit lada hitam dan buah keras
Bahan2 tu semuanya ditumis dan bila dah agak garing masukkan air asam jawa.
Kemudian masukkan ikan keli dan belimbing buluh.
Kak antan masukkan juga sedikit serbuk kunyit, dan serai yang diketuk
Bila dah masak, perasakan dengan garam.
Sedihnya tak de daun kesum.

3 comments:

  1. Salam....
    nak tanya..kek ni, kalau nak guna bekas mcm ni. kena tutup dengan tudungnya tak masa nak kukus...atau biar terbuka je mcm kita kukus dalam loyang

    ReplyDelete
  2. Wanieyra, akak tutup dengan aluminium foil masa kukus...

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails