Dozen Roses Love Note

Tuesday, May 31, 2011

Bubur Skoteng

Assalamualaikum semua..

N3 tentang bubur yang dibuat petang semalam. Bila cuti2 sekolah ni bertambah ramai kat rumah ni.
 Inilah bubur skoteng yang dibuat dan dicampur dengan sagu
 Rupa skoteng yang dah kembang, rasanya kenyal2 gitu... Skoteng ni mesti direbus dulu. Masak air hingga mendidih dan masukkan skoteng, tunggu sampai skoteng jernih sepenuhnya..
Untuk yang semalam ni, akak guna 100 gm skoteng, 30 gm sagu, santan pekat 250 ml, air secukupnya dan gula merah secukupnya bersama-sama secubit garam dan tak lupa dua helai daun pandan.

11 comments:

  1. skoteng tu mende ape kak? xde gmbr keringnya? x pernah dgr la...(budak baru belajar)

    ReplyDelete
  2. Assalamualaikum:)

    Skoteng??aduhaii..1st time dengar..
    maybe kat sini dipanggilnya lain kutt..:):)

    pe2..memang nampak sedap jee:)

    ReplyDelete
  3. sedapnya bubur tu kak...tak pernah buat lagi bubur skoteng ni....tak ada jual kot kat sini...

    ReplyDelete
  4. Salam..pertama kali dengar, tak pernah jumpa lagi ataupun tak kenal.

    ReplyDelete
  5. bubur skoteng... tak pernah lg buat n makan tu x pasti plak.. nmpk cam sedap jer..

    ReplyDelete
  6. sya pon sma...xpernah drg skoteng...

    ReplyDelete
  7. Nuwairani..
    Nanti akak upload kan gambar skoteng yang kering ye... katanya dari Indon.

    ReplyDelete
  8. Kartini... tak pastilah ada panggilan lain ke tak... saya pun baru jer kenal...

    ReplyDelete
  9. Nieza,
    Akak beli skoteng tu kat Kajang ni jer... hari tu memang Chef Asma kata dia import dari Indon.. katanya kat Melaka banyak jual..

    ReplyDelete
  10. Kak Syima n Diana,
    Nanti kita upload gambar yang kering ye...

    ReplyDelete
  11. Intan,
    Dah dengar dah sekarang kan...nanti akak upload gambar dia untuk kenal...

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails