Thursday, December 16, 2010

Mendung...sayu....

Assalamualaikum semua, kali ni cik antan tak masukkan n3 masak memasak, n3 kali ni tentang apa yang dirasai dan dilalui...mungkin ada yang boring....tapi tak apalah....Semalam cik antan dapat notis daripada TNB yang bekalan elektrik kawasan cik antan akan dihentikan sementara dari jam 9.30-6.00 petang. Tapi daripada pengalaman yang lepas tak adalah selama itu dihentikan...jadi pagi tadi elektrik mula dihentikan lebih kurang jam 10.45 dan rasanya dalam pukul 12.00 tengah hari bekalan elektrik dah ada semula. Semasa pekerja TNB menjalankan kerja mereka tu sempat jugak cik antan snap gambar... bukan apa tiba2 hati ni tersentuh melihat pekerja2 TNB ni bekerja. Cuaca hari ni pulak mendung jadi bertambah sayu rasanya.... Kalau difikirkan betapalah bahayanya pekerjaan mereka kan...kalau lah berlaku sedikit kesilapan sahaja macam2 boleh berlaku. Tapi demi mencari rezeki yang halal dan demi kelangsungan hidup di bumi Allah ini hidup mesti diteruskan.
Sebenarnya gambar ni diambil dari bilik cik antan ketika cik antan bersiap2 untuk ke Hospital Serdang untuk melawat kawan cik antan yang dirawat di situ. Cik antan dan kawan2 sampai di Hospital Serdang lebih kurang jam 12.30 tengah hari dan kami terus ke HDW Hospital Serdang tempat rakan cik antan, Kak Mala dirawat. Hanya 2 orang sahaja yang dibenarkan untuk melawat pada satu-satu waktu. Sedih melihat keadaan Kak Mala, wayar2 berselirat di tubuhnya dan dia terpaksa ditidurkan sebab menurut anaknya dah 3 @ 4 malam dia tak tidur. Sejak dimasukkan ke hospital dia terlalu banyak berfikir. Masih memikirkan baju sekolah anak2 yang belum dibeli dan masih sempat berpesan pada anak sulungnya untuk membeli baju sekolah adik2. Sedih betul cik antan mendengar cerita anaknya, ditambah lagi bila melihat wajah anak kecilnya yang baru berusia 4 tahun dan anak2nya yang lain. Cik antan terus memikirkan bagaimanalah keadaannya kalau ini berlaku pada diri cik antan. Jadi pengunjung2 blog cik antan yang berkunjung dan membaca coretan cik antan kali ini, cik antan berharap dapatlah sama2 kita berdoa seikhlasnya dari hati untuk kesihatan rakan cik antan ni ye....Itulah juga pesan dariapada ahli keluarganya.

No comments:

Post a Comment

Kisah Ibu dan Bunga Hydrangea

Assalamualaikim wbt dan salam sejahtera.. Wah... dah lama bebenor ibu tak menulis di sini, sampai ibu dah tak ingat macam mana nak urus...