Dozen Roses Love Note

Saturday, January 22, 2011

Maggi Goreng

Assalamualaikum semua...
N3 hari, tentang melayan orang demam. Kesian hubby kak antan demam, memang dari Khamis lagi dia dah tak sedap badan, hari ni terpaksa pulak menguruskan anak2 sebab kak antan kena sekolah ganti. Balik tengah hari tadi kak antan tengok dia berselimut litup dari kaki. Puncanya tengah hari tadi, dia hantar anak2 ke sekolah dengan motor, tengah hari tadi kat sini cuacanya agak panas. Sebelah petangnya dia minta kak antan masakkan maggi, dia teringin nak makan maggi goreng. Kat rumah memang tak de stok maggi goreng, biasanya maggi biasa tu lah yang digoreng. Anak2 memang suka makan maggi. Bila dapat tahu kak antan nak masak maggi mulalah bersorak suka. Kat rumah ni kak antan sorang je yang kurang sikit makan maggi sebab ada cerita di sebalik maggi ni. Jadi tadi disebabkan yang nak makan maggi ramai jadi terpaksalah banyak keping jugak yang kak antan rebus. Resepinya pun ikut suka kak antan je lah....

Jadi dalam maggi goreng tu kak antan masukkan sotong, kobis, daun sup dan telur. Gorengnya pun macam goreng bihun biasa tu je....Kalau tak silap kak antan, kak antan goreng tadi 8 keping kot maggi...liciiin...teringat pulak ke along...kalau dia ada mesti dia pun suka ni... tak pelah cuti Tahun Baru Cina pun dah dekat, nanti dia baliklah bercuti kan....

1 comment:

  1. Sesekali pekena maggi goreng macam ni memang sedap kan

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails