Dozen Roses Love Note

Sunday, January 9, 2011

Roti John...jadi ke?

Assalamualaikum semua...buat apa ye petang2 ni.....
Untuk petang ni kak antan buat roti john untuk anak2 minum petang, eh2, betul ke jadi roti john tu...tak pe lah, asal anak2 dapat makan cukup....kak antan buat roti john ni cara simple je nak cepat, malas pun ye...Jom layan cara kak antan buat roti john...

Roti John

  • 5 buku roti hotdog
  • 3 biji telur
  • 1 labu bawang besar dipotong dadu
  • 2 keping daging burger - dilenyek2 ( biasanya org pakai daging kisar )
  • sedikit serbuk lada hitam
  • sedikit minyak
  • sedikit garam
Cara membuatnya
  1. Panaskan sedikit minyak, masukkan bawang besar. Bila bawang dah layu masukkan daging burger yang dilenyek. Masukkan serbuk lada hitam. Kacau hingga daging masak.
  2. Bila daging dah agak sejuk, masukkan telur dan garam. Pukul sedikit.
  3. Panaskan kuali, tuang telur yang bercampur daging, dan letakkan roti yang dibelah 2(jangan putus)
  4. Bila dah masak, angkat dan tuangkan sos cili dan mayonis.
( kalau nak lebih cantik, bawang diblender dan boleh dicampurkan bawang putih, biasanya diletakkan serbuk kari, bukan serbuk lada hitam)

p/s: Tiba2 rasa sayu teringatkan along, tiba2 mata menjadi kabur...cuba ditahan agar tidak dikesan yang lain2, biasanya dialah yang merengek lapar bila balik dari padang bola...apalah yang dibuatnya di asrama sekarang ye....

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails