Dozen Roses Love Note

Friday, January 7, 2011

PPD Turun Padang...

Assalamualaikum semua...Alhamdulillah dah habis pun minggu pertama persekolahan. Biasalah semangat pelajar awal2 tahun ni memang berkobar-kobar, terutamanya yang Tingkatan 3 dan Tingkatan 5 tu. Tapi kebiasaannya, semangat mereka ni akan semakin menurun seiring dengan peredaran waktu. Puaslah nanti cikgu-cikgu nak menaikkan semula semangat mereka ni.
Hari ni kami dikejutkan apabila diberitahu pegawai dari PPD nak datang memantau pada 2 waktu akhir persekolahan. Jadi cikgu-cikgu yang ada kelas pada 2 waktu terakhir dah tak senang duduk, termasuklah kak antan sendiri. Biasalah memang PPD akan datang memantau awal2 sesi ni untuk melihat kelicinan perjalanan sekolah. Tahun lepas kak antan dah kena pantau awal2 tahun ni...jadi berdoalah jugak semoga tahun ni tak kena dah...bukannya apa, bila dipantau tu rasa kekok lah jugak, walaupun dah masuk 16 tahun mengajar.
Alhamdulillah kak antan selamat untuk hari ni...tapi kesian Kak Milah, masuk hari ni dah 3 tahun berturut-turut kelasnya dipantau oleh PPD. Apa nak dikata Kak Milah, memang itu dah kerja diorang...sabar je lah ye....

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails